HUDEBNÍ VÝCHOVA
Anglické národní kurikulum prohlašuje, že hudba je univerzální jazyk, který reprezentuje jednu z nejvyšších forem kreativity. Vysoce kvalitní hudební vzdělání má žáky zapojit a inspirovat k rozvíjení lásky k muzice a k rozvíjení jejich talentu jako hudebníků, a tím zvyšovat jejich sebedůvěru, kreativitu a pocit úspěchu.
V souladu s kurikulem máme za cíl zajistit, že všichni naši žáci:
- vystupují, poslouchají, recenzují a hodnotí hudbu napříč řadou historických období, žánrů, stylů a tradicí, včetně prací velkých skladatelů a hudebníků;
- se učí zpívat a užívat svého hlasu, aby sami a společně s druhými vytvořili a zkomponovali hudbu, mají příležitost se naučit hrát na hudebních nástrojích, patřičně užívají technologie a mají příležitost postoupit na další hudební úroveň, kde vyniknou;
- rozumějí a poznávají, jak se hudba tvoří, produkuje a předává, a to i prostřednictvím souvisejících aspektů: výšky, trvání, dynamiky, tempa, zabarvení hlasu, textury, struktury a příslušného hudebního zápisu.
Hudební výchova (Music) – 1. a 2. ročník
Během 1. a 2. ročníku žáky naučíme:
- zpíváním písní a přednášením zpěvů a veršů expresivně a kreativně užívat svůj hlas;
- hrát na laděné a neladěné nástroje;
- soustředěně a s porozuměním poslouchat škálu vysoce kvalitní živé a reprodukované hudby;
- experimentovat se zvuky, tvořit je, vybírat a spojovat, a to prostřednictvím souvisejících hudebních dimenzí.
Hudební výchova (Music) – 3. až 5. ročník
Naše žáky učíme zpívat a hrát se vzrůstající jistotou a sebekontrolou. Máme za cíl rozvíjet jejich porozumění hudební skladbě, organizovat a zacházet s myšlenkami hudební struktury a reprodukovat zvuky z hudební paměti.
Naše žáky naučíme:
- hrát a vystupovat sólově a sborově, užívat hlas a se vzrůstající přesností, plynulostí, kontrolou a výrazem hrát na hudební nástroje;
- improvizovat prostřednictvím vzájemných vztahů jednotlivých hudebních dimenzí a pro různé účely skládat hudbu;
- pozorně naslouchat jednotlivostem a vybavovat si zvuky, a tím rozvíjet sluchovou paměť;
- užívat notovou osnovu a rozumět jí, stejně jako jiným hudebním zápisům;
- rozumět široké škále vysoce kvalitní živé a reprodukované hudby čerpané z různých tradic a od různých skladatelů a hudebníků a ocenit ji;
- porozumět hudební historii.